Filmul ca situatie sociala | Christian Ferencz-Flatz

Punctul de plecare volumului: ‘Filmul ca situatie sociala. Eseuri fenomenologice’, il constituie un proiect de cercetare, derulat cu sprijinul Fundatiei Alexander von Humboldt din 2016 pana in 2017 la Universitatea din Kln si prelungit apoi inca un an la Institutul de Cercetare al Universitatii din Bucuresti. Acest proiect ar fi trebuit sa rezulte intr-o monografie, care sa trateze sistematic felul cum se impletesc una cu alta, in experienta cinematografica, relatiile sociale ale spectatorului cu ceilalti spectatori din sala, cele empatice cu protagonistii de pe ecran si cele interpretative cu intentiile de un ordin sau altul ale autorilor filmului. Fara sa vizeze in mod exclusiv si izolat niciunul dintre aceste trei paliere, cartea respectiva ar fi trebuit, dimpotriva, sa documenteze aplicat tocmai punctele in care ele se intretaie ori se compun intentional unele cu altele si se conditioneaza functional. Cum se intampla insa adesea in asemenea cazuri, redactarea acestei monografii s-a impotmolit, intre altele, din pricina faptului ca cercetarea s-a extins, prin forta lucrurilor, tot mai mult dincolo de sfera initiala a cinemaului, inspre domeniile conexe ale noilor medii si ale intermedialitatii in genere. Aceast? reorientare si-a gasit in mod explicit drumul in suita de texte mai scurte reproduse in acest volum. Ele au fost scrise in perioada de gestatie a cartii pentru diferite conferinte sau reviste, dar au ajuns s? fie ca atare totusi mai mult decat niste simple produse colaterale ale proiectului de cercetare amintit. Ele au devenit, mai curand, ceva precum o implinire-substitut a acestuia, schitand deja in fond, fara a mai lega intre ele toate punctele, tot ce ar fi meritat spus in studiul respectiv, fiind in cele din urma totodata realizarea ocolita a acelui proiect si cronica autosabotarii sale. Una dintre tendintele critice – sau autocritice – care se insinueaza in subtextul intentiilor centrale ale eseurilor cuprinse in acest volum, fiind si tematizate in mod pregnant in cateva dintre ele, este aceea de a demonta intr-un fel sau in altul opozitia traditionala dintre ceea ce intra in mod esential in sfera continutului propriu filmului si ceea ce tine doar in mod accidental de contextul s?u exterior, fiind in fond irelevant pentru intelegerea acestuia. Din contra, mai multe dintre textele acestui volum cauta deopotriva sa extrapoleze din detalii exterioare – ale conditiilor de vizionare in sala ori ale receptarii istorice ulterioare – afirmatii esentiale asupra continutului filmelor insele, iar daca aceasta optiune are, fara indoiala, o justificare teoretica, pe care cauta s-o circumscrie indeosebi eseurile despre ‘filmul privit din afara’ si despre ‘remedializare’, ea are in plus fata de acestea si cateva repercusiuni metodologice, ce definesc stilul lucrarii de fata. Acestea privesc, pe de o parte, tipul anume de ‘demers fenomenologic’ pe care il adopta si practica cercetarile cuprinse aici – unul in cuprinsul caruia diferenta dintre observatia directa si lectura indirecta este relativizata, asa cum e, potrivit argumentului unuia dintre texte, relativizata azi chiar distinctia dintre statistica si fenomenologie; pe de alta parte, ele privesc sensul insusi al criticii si interpretarii de film, al carei fenomen…

Catre Magazin
SKU: 207307506 Categorii: , , Etichete: ,

Descriere

Filmul ca situatie sociala | Christian Ferencz-Flatz

Punctul de plecare volumului: ‘Filmul ca situatie sociala. Eseuri fenomenologice’, il constituie un proiect de cercetare, derulat cu sprijinul Fundatiei Alexander von Humboldt din 2016 pana in 2017 la Universitatea din Kln si prelungit apoi inca un an la Institutul de Cercetare al Universitatii din Bucuresti. Acest proiect ar fi trebuit sa rezulte intr-o monografie, care sa trateze sistematic felul cum se impletesc una cu alta, in experienta cinematografica, relatiile sociale ale spectatorului cu ceilalti spectatori din sala, cele empatice cu protagonistii de pe ecran si cele interpretative cu intentiile de un ordin sau altul ale autorilor filmului. Fara sa vizeze in mod exclusiv si izolat niciunul dintre aceste trei paliere, cartea respectiva ar fi trebuit, dimpotriva, sa documenteze aplicat tocmai punctele in care ele se intretaie ori se compun intentional unele cu altele si se conditioneaza functional. Cum se intampla insa adesea in asemenea cazuri, redactarea acestei monografii s-a impotmolit, intre altele, din pricina faptului ca cercetarea s-a extins, prin forta lucrurilor, tot mai mult dincolo de sfera initiala a cinemaului, inspre domeniile conexe ale noilor medii si ale intermedialitatii in genere. Aceast? reorientare si-a gasit in mod explicit drumul in suita de texte mai scurte reproduse in acest volum. Ele au fost scrise in perioada de gestatie a cartii pentru diferite conferinte sau reviste, dar au ajuns s? fie ca atare totusi mai mult decat niste simple produse colaterale ale proiectului de cercetare amintit. Ele au devenit, mai curand, ceva precum o implinire-substitut a acestuia, schitand deja in fond, fara a mai lega intre ele toate punctele, tot ce ar fi meritat spus in studiul respectiv, fiind in cele din urma totodata realizarea ocolita a acelui proiect si cronica autosabotarii sale. Una dintre tendintele critice – sau autocritice – care se insinueaza in subtextul intentiilor centrale ale eseurilor cuprinse in acest volum, fiind si tematizate in mod pregnant in cateva dintre ele, este aceea de a demonta intr-un fel sau in altul opozitia traditionala dintre ceea ce intra in mod esential in sfera continutului propriu filmului si ceea ce tine doar in mod accidental de contextul s?u exterior, fiind in fond irelevant pentru intelegerea acestuia. Din contra, mai multe dintre textele acestui volum cauta deopotriva sa extrapoleze din detalii exterioare – ale conditiilor de vizionare in sala ori ale receptarii istorice ulterioare – afirmatii esentiale asupra continutului filmelor insele, iar daca aceasta optiune are, fara indoiala, o justificare teoretica, pe care cauta s-o circumscrie indeosebi eseurile despre ‘filmul privit din afara’ si despre ‘remedializare’, ea are in plus fata de acestea si cateva repercusiuni metodologice, ce definesc stilul lucrarii de fata. Acestea privesc, pe de o parte, tipul anume de ‘demers fenomenologic’ pe care il adopta si practica cercetarile cuprinse aici – unul in cuprinsul caruia diferenta dintre observatia directa si lectura indirecta este relativizata, asa cum e, potrivit argumentului unuia dintre texte, relativizata azi chiar distinctia dintre statistica si fenomenologie; pe de alta parte, ele privesc sensul insusi al criticii si interpretarii de film, al carei fenomen…

Filmul ca situatie sociala | Christian Ferencz-Flatz acum online:

Modalității de plata

Plata cu cardul online sau la livrare.

Împachetare gratuită

Fie că sunt așteptate sau, dimpotrivă, sunt oferite ca surpriză, cadourile aduc cele mai frumoase bucurii. Ajunse în mâinile destinatarului, ele sunt cântărite cu anticipație, supuse privirilor curioase și, odată desfăcute devin generatoare de zâmbete.

Cu toate aceste gânduri în minte, oferim serviciul de împachetare de cadou în mod gratuit.

Transport

Livrare cu Fan Courier, serviciul Express loco, livrare in aceeasi zi.
Toate comenzile online de produse marcate cu eticheta „24h” plasate până la ora 13.30 pot fi livrate în București cu un serviciu de curierat asigurat de Fan Courier, chiar în ziua plasării comenzii.

Cost Transport: doar 19.90 lei!

Comenzile vor fi livrate de luni până vineri, până la ora 18.00.

Costuri de transport
Acestea vor fi calculate, separat, în coş, în funcţie de destinaţie (în Bucureşti, ţară sau străinătate) şi greutatea aproximativă a coletului tău.

În cazul în care optezi pentru ridicarea produselor dintr-o librărie Carturesti aleasă de tine, poti face asta gratuit, indiferent de valoarea comenzii..

În cazul în care plasezi o comandă cu livrarea în România, prin curier rapid, cu valoare mai mare de 150 de lei, livrarea este gratuită.

Dacă nu, avem următoarele tarife de livrare pentru România:

în Bucureşti și Județul Ilfov – 9.5 lei pentru comenzi în valoare de până la 99.99 lei, 7.5 lei pentru comenzi cu valoarea cuprinsă între 100 lei și 149.99 lei, prin curier rapid;
în ţară – 15 lei pentru comenzi în valoare de până la 99.99 lei, 7.5 lei pentru comenzi cu valoarea cuprinsă între 100 lei și 149.99 lei, prin curier rapid.
Dacă ai nevoie de livrare în aceeași zi, în București, poți opta pentru serviciile noastre care au următoarele tarife:
19.90 lei, Same Day Fan Courier – numai pentru produsele cu etichetă 24h și pentru comenzile plasate până în ora 13:30;
19.90 lei, Sinapseria – livrare cu bicicleta – numai pentru produsele cu etichetă 24h și pentru comenzile plasate până în ora 13:00.
Pentru livrările în afara ţării, costurile de transport se calculează automat în coșul de cumpărături, în funcție de țara destinatară, de greutate și categoria produselor. În acest caz, plata este posibilă doar online, cu cardul.

Dreptul la Retur

Drept de retur in conformitate cu art.9 alin.1 din Ordonanță nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, Clientul beneficiază de o perioada de retragere de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, respectiv de a returna produsele cumpărate, fără a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fără a suporta alte costuri.

Disclaimer

vkm.ro nu poate garanta exactitatea completă a informațiilor afișate pe acest site și nici furnizarea în totalitate a informațiilor de către comercianți. Drept urmare, datorită naturii activităților vkm.ro ca fiind un promotor al unor firme terțe, în cazul unor discrepanțe între informațiile afișate pe site-ul sau anunțurile vkm.ro și cele afișate pe site-ul comerciantului, acesta din urmă va predomina. Prețurile afișate includ toate taxele, preț inclusiv TVA.